Slovenačko preduzeće „Don Don” zakupilo je „Fidelinka pekaru” u bankrotu i od ove sedmice u najvećoj industrijskoj pekari na severu Vojvodine počinje da mesi hleb. Odlučili su se na zakup pekare jer su želeli da se okrenu i snabdevanju tržišta svežim hlebom. Zbog toga su se okrenuli traženju pekara koje su u problemu, a „Fidelinka pekara” im je bila interesantna jer ima razvijene resurse, ali nema tržište, koje oni imaju. Prema najavama, 149 radnika, pretežno angažovanih u proizvodnji, i dalje će raditi, dok je otkaz u Subotici dobilo 13 radnika, kao i deo zaposlenih u Novom Sadu i Beogradu. Namera zakupca je da u pogon „Fidelinka pekare” prenese pripremu smrznutih testa kojima snabdeva oko 730 hipermarketa i supermarketa na tržištu. Kao jak lokalni brend „Fidelinka” će zadržati i snabdevanje grada i okoline svežim hlebom.
Slovenačko preduzeće „Don Don” zakupilo je „Fidelinka pekaru” u bankrotu i od ove sedmice u najvećoj industrijskoj pekari na severu Vojvodine počinje da mesi hleb. Aleš Mozetić, kao zastupnik zakupca, na konferenciji za novinare rekao je da su se odlučili na zakup pekare jer su želeli da se okrenu i snabdevanju tržišta svežim hlebom.
– Zbog toga smo se okrenuli traženju pekara koje su u problemu, a „Fidelinka pekara” nam je bila interesantna jer ima razvijene resurse, ali nema tržište, koje mi imamo – rekao je Mozetić.
Prema njegovoj najavi, 149 radnika, pretežno angažovanih u proizvodnji, i dalje će raditi, dok je otkaz u Subotici dobilo 13 radnika, kao i deo zaposlenih u Novom Sadu i Beogradu. Namera zakupca je da u pogon „Fidelinka pekare” prenese pripremu smrznutih testa kojima snabdeva oko 730 hipermarketa i supermarketa na tržištu. Kao jak lokalni brend „Fidelinka” će zadržati i snabdevanje grada i okoline svežim hlebom.
Slovenačka kompanija „Don Don” osnovana je 1993. godine, na tržištu je prepoznatljiva po brendu „Tvojih pet minuta”, a u Srbiji je prisutna pod imenom PDM nakon što je 2008. godine stekla većinski udeo u ovom pekarskom preduzeću. Iako ima proizvodne pogone u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, kao i trgovinske i distributivne centre u Crnoj Gori, BiH i Bugarskoj, po podacima koji su predstavljeni novinarima, unutar grupacije MAČ „Don Don” najveći promet ostvaren je upravo u Srbiji, odnosno 16,8 miliona evra u prošloj godini, ili više od 85 odsto ukupnog prometa firme.
Izdavanje u zakup „Fidelinka pekare” odobrio je Odbor poverilaca 10. maja ove godine nakon što je ova firma nedugo nakon stečaja otišla i u bankrot, a zbog nenaplativih dugova matične firme „Fidelinka” koja je u stečaju gotovo godinu dana. Sa odlaskom u bankrot „Fidelinkine” pekare postojala je opasnost da Subotica i okolina ostanu bez više od 45.000 vekni hleba dnevno. Zakup po ceni od 15.000 evra, kako je navedeno u oglasu, traje do prodaje „Fidelinka pekare”. Kompanija MAČ „Don Don” tada će biti u prednosti kao potencijalni kupac jer trenutno gotovo celokupna imovina subotičke pekare, sve proizvodne linije i dostavna vozila, osim jedne linije za mešenje hleba, uzeta je na lizing. Kako je Aleš Mozetić i saopštio, sa zakupom „Fidelinka pekare” oni su sa NLB lizingom napravili dogovor i preuzeli otplatu lizinga, dok sa Hipo lizing kućom pregovori još traju, ali se pretpostavlja da će uskoro biti uspešno okončani. Nakon otplate lizinga zakupac će i postati vlasnik celokupne proizvodne linije unutar „Fidelinka pekare”.
– Nama nije u interesu samo osvajanje tržišta, već i upošljavanje kapaciteta – kaže Mozetić, uz ogradu da trenutni zakup još ne ostavlja velike mogućnosti za investiranje.